Voorlezen:

Lettergrootte:
Lees meer

Bewoners en hun vertegenwoordigers geven Zorggroep Oude en Nieuwe Land gemiddeld het rapportcijfer 8

Onlangs is er een cliënttevredenheidsonderzoek uitgevoerd binnen de woonzorglocaties en Revalidatie De Schakel van Zorggroep Oude en Nieuwe Land (ZONL). Cliënten uit de gemeenten Steenwijkerland, Noordoostpolder en Urk waarderen de zorg die zij ontvangen in één van de locaties met het rapportcijfer 8. Thea de Boer, manager Wonen, Zorg en Behandeling: “Dit is een rapportcijfer waar we erg blij mee zijn, omdat het aangeeft dat de inzet van onze medewerkers gewaardeerd wordt. Een mooi compliment aan hen.”

Het onderzoek is in opdracht van ZONL uitgevoerd door Stichting Facit. De vragen richtten zich op de ervaringen van de bewoners én hun vertegenwoordigers met de zorg en ondersteuning van ZONL. Het onderzoek is gedaan door middel van fysieke interviews en belrondes met de eerste contactpersoon van de bewoner.

Betrokken zorg en persoonlijke aandacht
De cliënten en hun vertegenwoordigers zijn erg tevreden over de kwaliteit en het effect van de geleverde zorg en behandeling. De gemiddelde score is een 8,4. Ook over de medewerkers van ZONL zijn ze zeer tevreden. Ze zijn volgens de respondenten betrokken, vriendelijk en er is ruimte voor persoonlijke aandacht. Er wordt zorg geleverd wanneer dat nodig is, passend bij hun persoonlijke wensen. Medewerkers krijgen van de cliënten gemiddeld een 8,5. Vertegenwoordigers geven hen een 8,6.  Ook het gebouw, de voorzieningen en de omgeving wordt het vaakst gewaardeerd met een 8.

Trots
ZONL is ontzettend trots op dit resultaat en de vele positieve punten die uit het onderzoek naar voren zijn gekomen. Maar liefst 85% van de cliënten zou ZONL aanraden bij andere mensen met dezelfde aandoening of gezondheidsklachten. Bij de vertegenwoordigers ligt dit percentrage op 45%. “De resultaten uit dit onderzoek zijn nog weer beter dan bij de vorige meting. Daar zijn we natuurlijk trots op”, aldus Thea.

Groot of klein, er zijn altijd punten die verbeterd kunnen worden. Thea: “De resultaten zijn inmiddels per locatie besproken met de cliëntenraden van die locatie en met alle medewerkers. Samen is gekeken welke verbeterpunten per locatie opgepakt gaan worden.”

Over Facit
Facit is een stichting zonder winstoogmerk die als doelstelling heeft om tegen kostprijs kwalitatief goede ondersteuning te bieden aan organisaties voor zorg en welzijn.

Meer nieuws

Klaver
Bellen Werken bij