Voorlezen:

Lettergrootte:
Lees meer

Start campagne ‘De waarde van ouder worden’ in Noordoostpolder

‘Denk tijdig na over hoe je op een goede manier oud wil worden’ is de boodschap van de campagne die vanaf deze zomer start in gemeente Noordoostpolder. Carrefour, Zorggroep Oude en Nieuwe Land, GGD Flevoland, Flevomeer bibliotheek, Cultuurbedrijf, Mercatus en de gemeente Noordoostpolder trekken hierin gezamenlijk op.

Angela Weerden van Carrefour: “Met deze campagne willen we inwoners bewust maken om tijdig na te denken over hoe zij op een goede manier oud willen worden. Bijvoorbeeld: hoe blijf je zo lang mogelijk gezond en vitaal, heb je je geldzaken goed geregeld en hoe zit het met wonen of je (levens)testament? Het is belangrijk om hierover met elkaar in gesprek te gaan. Met je ouders, kinderen, vrienden en familieleden, want gelukkig ouder worden doe je met elkaar. Zo ben je voorbereid op een goede oude dag.”

dewaardevanouderworden.nl
De campagne sluit aan bij de landelijke campagne van het ministerie VWS, alleen komen dan inwoners uit Noordoostpolder aan het woord. Zij vertellen wat voor hen belangrijk is in het ouder worden en welke keuzes zij daarom maken. De verschillende organisaties delen deze verhalen aankomend jaar via hun communicatiekanalen als de krant, een bewonersblad of via social media. Ook verwijzen ze naar de landelijke website www.dewaardevanouderworden.nl en worden er activiteiten georganiseerd.

Wethouder in gesprek over de waarde van ouder worden
Nederland telt over 10 jaar ruim 2 miljoen mensen van 75 jaar of ouder. En dat zijn 600.000 ouderen meer dan vandaag. Ook in Noordoostpolder zien wij een vergelijkbaar beeld. Nooit eerder waren er zoveel 75-plussers. Zoveel levenservaring is waardevol én levert uitdagingen op. Dinsdag 27 juli jl. gaf wethouder Marjan Uitdewilligen het startschot voor de campagne. Tijdens een bijeenkomst in het kader van zomeractiviteiten voor 55+ ging zij over de waarde van ouder worden met inwoners in gesprek.

 

Meer nieuws

Klaver
Bellen Werken bij