Cliënttevredenheid wijkverpleging ZONL stijgt naar een 9,2
In mei en juni 2021 heeft een onafhankelijk meetbureau een cliënttevredenheids-onderzoek uitgevoerd binnen de wijkverpleging van Zorggroep Oude en Nieuwe Land (ZONL). Cliënten uit de gemeenten Steenwijkerland, Noordoostpolder en Urk waarderen de thuiszorg van ZONL gemiddeld met maar liefst een 9,2! Dit is een halve punt hoger ten opzichte van vorig jaar. ZONL is ontzettend trots op haar medewerkers.
Het onderzoek is uitgevoerd door middel van de PREM-methodiek (Patient Reported Experience Measures), waarbij het gaat om de ervaring en beleving van de cliënt ten aanzien van de door ZONL geleverde zorgverlening bij hen thuis. Uit de meting is gebleken dat de respondenten gemiddeld het cijfer 9,2 geven op de vraag: ‘in welke mate zou u ZONL aanbevelen bij andere mensen met dezelfde gezondheidsklachten?’. Dit is een stijging van 0,5 punt ten opzicht van 2020. Een prachtig resultaat!
Betrokken en deskundig
Op 7 van de 10 gestelde vragen wordt door de cliënten het cijfer van een 9 of hoger gegeven. Dit gaat onder meer over de aandacht, betrokkenheid en deskundigheid van de zorgverleners, het vertrouwen en het op je gemak voelen bij de zorgverleners en de mate waarin zorg wordt geboden die past bij persoonlijke wensen.
Trots
ZONL is ontzettend trots op alle medewerkers binnen de wijkverpleging, die voor deze positieve resultaten hebben gezorgd. Groot of klein, er zijn altijd punten die verbeterd kunnen worden. De Zorggroep zal zich dan ook blijven focussen op verbetering van hun dienstverlening. Dat werpt zijn vruchten af, zo blijkt maar weer uit deze meting.